پیشینه یخدان های سنتی که کار یخچال های امروزی را انجام میدهند
مهر 7, 1400
یخدان یونولیتی
خرید، قیمت و ابعاد یخدان های یونولیتی
مهر 12, 1400

شرکت قالب سازی فلزی آرمین فوم

ابزار و لوازم فلزی تنوع زیادی دارد و برای ساخت قالب سازی فلزی از ابزار هایی چون، سنبه ، تراش کاری، دستگاه های برش استفاده می گردد. ساختای قالب های  فلزی اهمیتی بسیار زیاد دارد  زیرا پس از ساخت قالب دیگر به راحتی نمی توان  آن را تغییر داد.

به همین دلیل با استفاده از لوازم و ابزار خاصی که معرفی کردیم می توان این میزان دقت را بالا برد.

کاربرد ها

برای ساخت انواع قطعات مهم در صنعت خودروسازی و دستگاه های مکانیکی از قالب سازی فلزی استفاده می کنند. به همین علت این نوع قالب از اهمیت ویژه ایی برخودار می باشد.

موارد اولیه

باید ابتدا طرح و نقشه قالب را در کامپیوتر طراحی و برنامه ریزی تا بتوانیم برای تولید قالب فلزی آماده شویم. سپس نمونه اولیه آن را با استفاده از ابزار و لوازم قالب سازی همانند دستگاه های لیزر و تراش  و یا دستگاه های سی ان سی ( دستگاه های cnc ) تولید نمود.

پس از ساخت نمونه اولیه می توان صحت و سلامت آن را مورد برسی و آزمایش قرار داد در صورت تایید می توان آن را در تعداد های بالاتر ساخت تا برای ایجاد قطعات با تعداد بالاتر مورد استفاده قرار گیرد.

قالب سازی فلزی یکی از انواع مهم قالب سازی می باشد. این قالب سازی و طراحی قالب فلزیو همچنین قالب سازی در آرمین فوم صورت می گیرد.

طراحی قالب فلزی

1: آماده سازی مواد اولیه

مواد اولیه قالب سازی

مواد اولیه قالب تزریق فلز ، پودرهای فلزی و یک چسب گرمانرم است. چسب فقط یک وسیله برای پردازش میانی است و پس از قالب گیری تزریقی باید از محصولات خارج شود. خواص پودر تعیین کننده خصوصیات نهایی محصول تزریق شده تزریق است.

مخلوط پودر مخلوط شده با استفاده از دستگاه اکسترودر خمیر یا رول برشی در چسب پلاستیکی در دمای بالا کار می شود. محصول میانی اصطلاحاً ماده اولیه است. این معمولاً با اندازه گرانول چند میلی متر دانه بندی می شود ، همانطور که در صنعت قالب گیری تزریق پلاستیک معمول است.

مواد اولیه را می توان به صورت “آماده قالب سازی” از تعدادی از تأمین کنندگان بین المللی خریداری کرد ، یا در صورت وجود مهارت ها و دانش لازم توسط تولید کننده MIM تولید می شود.

2: قالب تزریق

قالب تزریق,قالب سازی

قطعات MIM “سبز” در یک فرآیند قالب گیری تزریقی معادل تشکیل قطعات پلاستیکی تشکیل می شوند. تنوع هندسه های بخشی که می تواند با این فرآیند تولید شود ، مشابه تنوع زیاد قطعات پلاستیکی است.

3: حذف اتصال دهنده

قالب سازی

فرآیند حذف چسب بعدی به منظور بدست آوردن قطعات با شبکه منافذ به هم پیوسته بدون از بین بردن شکل اجزا انجام می شود. انواع فرآیندهای حذف چسب اعمال شده بعداً در این مقدمه توضیح داده می شود.

در پایان فرآیند حذف چسب ، اغلب مقادیری چسب در قسمتهایی که ذرات پودر فلز را بهم نگه داشته است وجود دارد ، اما شبکه منافذ به شما اجازه می دهد تا در مرحله اولیه پخت ، همزمان با پخت ، تبخیر چسب باقی مانده به سرعت انجام شود. گردن ها بین ذرات فلزی شروع به رشد می کنند.

4: پخت

پخت صنایع قالب سازی فلزی

فرآیند پخت منجر به از بین بردن بیشتر منافذی می شود که قبلاً توسط ماده چسبنده اشغال شده بود. در نتیجه ، قطعات MIM در هنگام پخت انقباض قابل توجهی از خود نشان می دهند.

انقباض خطی معمولاً تا 15 تا 20٪ است در صورت لزوم ، قطعات MIM مختلف ممکن است توسط فرآیندهای متداول فلزکاری مانند عملیات حرارتی یا عملیات سطح به همان روشی که قطعات ریخته گری یا فرفورژه انجام می شود ، پردازش شوند.

برای برخی از کاربردها مانند بخشهای خودرو ، پزشکی و هوافضا ، می توان از فشار داغ ایزوستاتیک (HIP) برای از بین بردن کامل تخلخل باقیمانده استفاده کرد. از آنجا که قطعات MIM به طور معمول کوچک هستند ، این می تواند برای اجزای حیاتی نسبتاً مقرون به صرفه باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *