آکاسیو که با نام هایی همچون یونولیت، پلاستوفوم، استایر و فوم و پلی استایرن انبساطی نیز شناخته میشوند.

اکاسیو از بلورهای ریزی تشکیل شده است که در مجاورت فشار و بخار منبسط میگردد.

به خاطر ساختار سلولی بسته بلوک های آکاسیو در مقابل آب پایداری بسیار بالایی دارند و در مقابل رشد باکتری ها از خود محافظت می نماید. آکاسیو کاربردهای زیادی دارد از جمله این کاربرد ها می توان به صنعت ساختمان سازی ، یخچال سازی و بسته بندی اشاره کرد.

کاربرد های آکاستیو

صنعت بسته بندی

اکاسیو نسبت به سایر مواد بسته بندی مانند چوب، کارتن و… قیمت مناسب تری دارد. ازجمله مهم ترین موارد بسته بندی یونولیت میتوان به بسته بندی لوازم خانگی در کارخانه جات اشاره کرد.

محصولات این کارخانه جات به علت ارزش بالا و حساسیتی که در هنگام جابه جایی دارند و همچنین به علت اینکه بطور مستقیم با زندگی انسانها سروکار دارند. شرط اول تمامی کارخانه جات برای ادامه فعالیت خود رضایتمندی مشتری می باشد.

صنعت ساختمان سازی

زلزله یک پدیده طبیعی است که بطور ناخواسته زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهد. مهندسین امروزه سعی دارند تا با جایگزین کردن مصالح کارآمدتر تا حد امکان از وقوع این پدیده ناگوار جلوگیری کنند. آکاستیو در برابر زلزله پایداری خوبی نشان می دهد و به علت سبک بودن در صورت ریزش سقف مشکل جدی به وجود نمی آورد.

صنعت سردسازی

در مناطق گرم وخشک جهان وجود یخ جزو واجبات محسوب میشود. وجود این یخدان ها برای حمل وانتقال قالب های یخ و یا مواد فاسد شدنی بسیار اهمیت دارد.

امروزه در یخچال های بزرگی که برای حمل و نقل مواد غذایی درمسافت های زیاد وروزهای طولانی مورد استفاده قرار میگیرد نیز برای عایق کاری یخچالها وافزایش کارایی آنها از نوع دیگر این آکاسیو ها بهره میگیرند.

صنعت مبل سازی

این متریال به دلیل فشرده بودن سلول های ساختاری آن، آب کمی جذب می کند و از این رو نه تنها پوسیده نمی شود بلکه از ایجاد پوسیدگی مبل جلوگیری به عمل می آورد.

صنعت کشاورزی

از یونولیت در در باغداری و نهالکاری و به منظور ترویج هوادهی خاک استفاده می شود.

در حال نمایش 4 نتیجه