یونولیت بسته بندی
یخدان یونولیتی از کجا بخریم؟
مهر 28, 1400
یخدان
یخدان ها در چند مدل تولید میشوند؟
آذر 18, 1400

یخدان چیست؟

در لغت فارسی به ظرفایی که یخ را درون آن قرار می دهند یخدان گفته می شود. در زمان های قدیم که برای حمل کردن برف و یخ از ارتفاعات کوه و پایین آوردن از یخدان فیبری استفاده می شد.

ماده اصلی که در این وسیله به کار می رود و مانع از آب شدن یخ می شود، یونولیت یا همان فیبری است ولی برای بالا بردن مقاومت آن از روکش پلاستیکی و فلزی استفاده می کنند.

ساختار یخدان های  فیبری مسافرتی چگونه است؟

باکس های فیبری که برای سفر استفاده می شوند می توانند یک کلمن ساده باشد؛ بنابراین اگر قصد سفر دارید می توانید از هر وسیله عایقی که قابلیت حفظ دما و جلوگیری از تبادل گرمایی با محیط را دارد استفاده کنید.

از دیوار عایق پلاستیکی و فوم دار تشکیل شده است. اکثر این باکس ها مخصوص سفر پلاستیکی هستند تا علاوه بر سبکی بیش تر در اثر ضربه و جابجایی کم تر آسیب ببیند.

البته یخدان هایی که برای سفر و کمپ استفاده می شوند چند تفاوت مهم با کلمن های کوچکی که در منزل استفاده می شوند دارند:

فرق یخدان های مسافرتی با کلمن در چیست؟

  • یخدان های سفری ابعاد بزرگ تر دارند و معمولا به صورت مربع و مستطیل تولید می شوند. بنابراین فضای بیش تری برای قرار دادن مواد غذایی قابل فساد دارند.
  • یخدان های مخصوص سفر معمولا بدنه مقاوم و سنگین تری دارند. برخی از مدل ها با فلز و استیل پوشانده می شوند تا در برابر گرما و ضربه مقاومت بیش تری داشته باشند.
  • باکس های سفری دسته های محکم و بیش تری دارند. درب برخی ازآنهابه شکل ضامنی قفل و باز و بسته می شود. بنابراین ساختاری شبیه به یک کیف یا سبد دارند.
  • برخی از یخدان های مخصوص سفر بر خلاف کلمن های معمولی دارای طبقه بندی و تقسیم بندی هستند. این تقسیم بندی کمک می کند تا بتوانید مواد غذایی را از هم جدا کنید. مثلا لبنیات را جدا از مواد پروتئینی قرار دهید.
  • یخدان ها مشابه با کلمن ها ممکن است یک شیر برای خروج شیرابه یا آب ناشی از ذوب شدن یخ ها داشته باشند؛ اما محل قرارگیری آن ها مثل کلمن های معمولی در دسترس نیست.

کاربردهای یخدان یونولیت

یخدان یونولیتی

یخدان یونولیتی

یخدان یونولیتی آرمین فوم در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد که مهمترین ویژگی این یخدان حفظ دمای بسیار بالا و همچنین ماندگاری مناسب و قیمت پایین است.

حمل دارو در فواصل زمانی چند ساعت تا ۱ روز، حمل غذا در فاصله زمانی ۷ ساعت ، حمل سبزیجات در فاصلع زمانی یک تا دو روز، حمل وسایل شکستنی و حساس، حمل ماهی و میگو به صورت تازه ، حمل و خنک نگه داشتن نوشیدنی ها و ….

توصیه هنگام خرید یخدان یونولیت

در هنگام خرید یخدان یونولیت به فشردگی آن کاملا توجه کنید فشردگی باید به حدی باشد که مقاومت در حد حمل وزن لیتر یخدان یونولیت را داشته باشد و حفظ دمای خوبی داشته باشد و همچنین آنقدر بالا نباشد که بی جهت قیمت آن را بالا ببرد.

توجه کنید همه نوع مواد یونولیت مناسب تولید یخدان یونولیت نیست و تولید آن حتما باید با مواد قابل استفاده در ظروف خوراکی انجام شود. برخی از تولید کنندگان با بی توجهی و جهت سود بیشتر از مواد آلوده به سرب استفاده میکنند و سلامت استفاده کنندگان را به خطر می اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *